Yoga

Yoga

Hatha Yoga Kurs 

 

10/5-22  kl. 18,15 börjar den nya yogakursen.

Den är öppen för både nybörjaren samt er som yogat tidigare.

8 gånger träffas ni och Linn tar var och en vidare från där du

ligger i just din utveckling.


1280kr för 8 gånger, betalning görs senast 3 dagar innan kursstart.

Bankgiro: 853-1204 


Ta med egen yogamatta.


Yoga för kroppar och själar 


En kurs för dig som har fysiska eller känslomässiga begränsningar men vill pröva att se vad yoga kan göra för dig. Passar även dig som tycker du är för stel för att yoga.


Från yogisk tradition har hon hämtat snälla rörelser, andningsövningar och handpositioner som syftar till att må bättre. Syftet är att börja bli vän med vår kropp, tankar och känslor. Det är alla dessa delar av oss som påverkas när vi lider av olika tillstånd. Syftet är även att varsamt bygga energi och styrka. Vi avslutar varje klass med yoga nidra, en djupavspänning som hjälper kroppens alla system att reparera sig.

Du behöver ha en egen yogamatta, och kunna sitta och ligga på den utan hjälp för att tillgodogöra dig kursen. Det är bra om du vill säga något om din eventuella begränsning till mig så jag vet hur jag ska anpassa klasserna. Såklart gäller sekretess på det.

Välkommen!
Om Shanti


24/4 -22 kl. 17:00 börjar den nya yogakursen. Den är öppen för både nybörjaren samt er som yogat tidigare.
8 gånger träffas ni och Anna-Lena tar var och en vidare från där du ligger i just din utveckling.

1280kr för 8 gånger, betalning görs senast 3 dagar innan kursstart.


Anmälan är bindande och det är begränsat antal platser.

Hatha Yogan ger smidighet, styrka och balans i kroppen och sinnet.

När du tränar yogans kroppsliga positioner kommer du att märka att

i takt med att kroppen blir starkare och smidigare och mer balanserad

så händer samma saker med sinnet.

Alla kan Yoga oavsett ålder och krämpor.

Alla kan yoga

 

Hatha Yogan är en helt säker yogaform som passar alla. Du som är nybörjare och du som har krämpor kan yoga tryggt. Du som har yogat en del och vill ha utmaning får också det genom yogan. Hatha Yogan ger smidighet, styrka och balans i kroppen och sinnet. När du tränar yogans kroppsliga positioner kommer du att märka att i takt med att kroppen blir starkare och smidigare och mer balanserad så händer samma saker med sinnet. Det är en jättebra form för att hantera all form av stress. Det är dessutom en mycket snäll träning för kroppen – du kan yoga tills du blir mycket gammal.

Övningarna är utformade så att var och en kan göra dem på sin egen nivå.

Yogan är ingen prestation, det är en process och din kropp kommer

att älska den!




Dina yogalärare

 

Jag heter Linn Fager och förutom att arbeta som yogainstruktör, arbetar jag som lärare. Jag utbildade mig till yogainstruktör i Rishikesh, Indien.

Under utbildningen  låg mitt fokus på Hatha men jag fick även lära mig

mig mycket inom Ashtangayogan, vilket inspirerar mig när jag sätter ihop

mina pass. Ashtangan skiljer sig från Hathan  i att den är en mer dynamisk

form av yoga utan vila mellan positionerna och har ett större större fokus

på bandhas , våra lås.

Målet med passen är att kroppen ska kännas genomarbetad samt att både kropp och själ ska kännas lugna.



Anna-Lena är yogalärare utbildad i Sivananda-traditionen i Indien och instruktör i mindfulness vid smärta från Breathworks i England. Hon har tre års utbildning i energi-arbete och är även beteendevetare med erfarenhet av rehabilitering vid stress, smärta, sorg och kris.

Hon har även lång erfarenhet av att hålla kurser/klasser med yoga.